یکی از راه های روزی رسانی به مسلمانان و مومنین خرید محصولات ایرانی بخش خصوصی هست، یکی از این وسایل ها لوازم تحریر است، من خودم مدتیه از خودکارهای ایرانی استفاده می کنم و هر موقع خودکار دستم می گیرم یک احساس شادی و رضایت قلبی پیدا می کنم، و احساس می کنم با این کارم به پیشرفت کشور و روزی رسانی به کارگران و تولیدکنندگان و کارآفرینان کمک رسانی می کنم. بقیه متن کپی برداری ست، 


منبع آوای مهر . 

طبق برآوردها، حدود ۵۰۰ الی ۶۰۰ میلیون عدد به صورت سالانه در کشور خودکار مصرف می‌شود. که سهم خودکارهای ایرانی در این بین حدود ۲۰% از بازار است. البته ده سال پیش همین سهم کمتر از ۵ درصد بوده است اما با به میان آمدن تولید کنندگان و برندهای خوب توانسته اند سهمی رو به افزایش را از بازار خود از آن خود کنند.

متاسفانه با وجود تولید کنندگان خوب و باسابقه‌ای که در ایران به‌طور تخصصی به تولید خودکار می‌پردازند، هنوز هم استفاده از برندهای خارجی در اولویت سبد خرید مشتریان لوازم التحریر است. از آنجایی که شاید یکی از دلایل این بی‌مهری عدم شناخت کافی نسبت به برندهای خودکار ایرانی و نوع کیفیت و قیمت آن‌ها باشد، ما در این مقاله سعی داریم بهترین تولید کنندگان خودکار ایرانی را جهت شناخت بهتر و سهولت در انتخاب این کالا برای مشتریان، به‌خصوص صاحبان مغازه‌های لوازم‌التحریر، معرفی کنیم.طبق پژوهشی که مجموعه‌ی آوای مهر انجام داده است بهترین انواع خودکار ایرانی را می‌توان از برندهایی که در ادامه به معرفی آن‌ها می‌پردازیم تهیه کرد.

برند خودکار سفیر:

خودکار سفیر یکی از اولین کارخانه های تولید خودکار است. این محصولات تحت لیسانس شرکت کنکو در ایران و در چهار رنگ اصلی تولید می‌شود لذا استانداردهای طراحی و مواد اولیه برند مادر فوق العاده بر روی کیفیت آن موثر بوده است. سفیر یکی از متنوع ترین خودکار های ایرانی است. از خودکارهای کریستال با نوک ۰.۷ که با نام الوند شناخته میشوند تا سری دنا که با نوک 1میل تولید میشوند. همچنین سری سهند از نوع خودکارهای گریپ‌دار است که با ضخامت ۰.۷ میلیمتری و فشاری تولید می‌شود. استفاده از جوهر نانو در خودکارهای کنکو موجب افزایش روان نویسی و سرعت نگارش گردیده است. به دلیل ویسکوزیته بسیار پایین جوهر نانو، نه تنها هنگام نگارش سفید گذاری در نوشتار اتفاق نمی افتد بلکه هیچ لکه جوهری نیز روی کاغذ  نخواهید دید.
خودکار سفیر مدل الوند

 برند خودکار ارس: 

خودکار ایرانی ارس از تازه نفس های بازار است که با طراحی فوق‌العاده زیبا و متفاوت، و با استفاده از مواد درجه یک غیربازیافتی تولید شده، و از نوع خودکارهای فشاری است که در چهار رنگ اصلی عرضه می‌شود. جوهر نیم ژل به کار رفته در این خودکار باعث شده است که یکی از خوش دست ترین و روان ترین خودکارهای بازار بدون حتی کمی غی کردن و نیاز به راه اندازی اولیه باشد.
خودکار نوک 1میل ارس

برند خودکار صدف:

خودکار صدف تحت نظارت شرکت ویستا نوشت‌افزار، در چهار مدل متفاوت (s1 ,s2 ,s3, s4) به تولید می‌رسد. جنس نوک این خودکار از جنس نیکول و استیل است، و بدنه‌ای بسیار مقاوم و ضد ضربه دارد. این خودکار در بسته‌های پنجاه عددی در چهار رنگ اصلی خودکار تولید می‌شود.
استند خودکار صدف

برند خودکار پارسیکار:

پارسیکار از جمله برندهای تولیدکننده‌ی لوازم التحریر که از تنوع بالایی در تولید خودکار برخوردار است. به طور مثال علاوه بر خودکارهای تحریر در رنگ‌های اصلی و طرح‌های متفاوت، خودکار رنگی هشت عددی پارسیکار با نوک نازک (۰٫۷ میلی‌متری) در رنگ‌های آبی، قرمز، مشکی، فیروزه‌ای، بنفش، نارنجی، صورتی و سبز طراحی شده است.

خودکار پارسیکار نوک فلزی

برند خودکار کیان:

کیان از برندهای پرطرفدار تولیدکننده‌ی نوشت‌افزار است که در ذیل دو عنوان خودکارهای کریستالی، شامل چهار رنگِ آبی، مشکی، قرمز و سبز؛ و خودکارهای الوان در بسته‌های پنجاه عددی یا شش عددی با رنگ متفاوت و فانتزی، به تولید خودکار می‌پردازد. علاوه بر طراحی زیبا، تمیزی نوشتار بدون پس دادن جوهر، یکی از ویژگی‌های مهم این خودکار است.

خودکار کیان

برند خودکار فابل:

فابل یکی از مدل های خودکار کیان است که در چهاررنگ اصلی در قالب مدل‌های متفاوت تولید و عرضه میشود. این خودکار با بدنه‌ای سبک و پلاستیکی در بسته‌های ۲ الی ۱۲ عددی در مدل‌های کلاسیک و جدید تولید و عرضه می‌شود. این خودکار به نگارشی روان و یک‌نواخت با قابلیت استفاده تا آخرین قطره‌ی جوهر شناخته می‌شود.

خودکار فابل

⭕️ لطفا شما هم کالاهای ایرانی تبلیغ کنید