Geo REZA:

تلگرام اطلاعاتش بستست تو یک کانال داری توش یه میلیارد پست مفید بزاری تا تبلیغ نکنی عضو نمی تونی بگیری این یعنی فاجعه به خاطر همین میگن تلگرام دارک وب و می تونی تحقیق کنی تو کدوم کشورها این مدل شبکات اجتماعی فعالن من خودم طرفدار شدید توییتر و بلاگ نویسی هستم مطالب این گروه رو اگه تو یک سایت می زدیم از اففر های گوگل بالا میومدیم و الان تو این گروه نزدیک چند هزار عضو داشتیم

و درستش اینه و ما می بینم که بعضی وقتها تو تدایکس برای سخنرانی وبلاگ نویسم دعوت می کنند

.......

استفاده ایرانی ها از این اپلیکیشن باعث شده تلگرام از یک اپلیکیشن گمنام به 10 اپلیکیشن پیام رسان اول دنیا تبدیل شود و هم اکنون 100 میلیون کاربر فعال ماهیانه را در اختیار بگیرد.


آمار کاربران تلگرام بر حسب کشورها :


نگاهی به داده های تلگرام در سایت آلکسا نشان می دهد که ایرانی ها 70 درصد از کل زمان تلگرام را به خود اختصاص داده اند و بعد از کشور ایران ، آمریکایی ها با 4 درصد در رتبه دوم قرار دارند البته با توجه به حضور پرشمار ایرانی ها در کشور آمریکا بعید نیست رقم قابل توجهی از 4 درصد کشور آمریکا نیز مربوط به ایرانی های مقیم کشور آمریکا باشد.

.و این یعنی غالب ایرانی ها در زندانی به نام تلگرام فقط با خودشون دارن حرف میزنن .

و خودشون با خودشون سرگرمند  اونم نه به صورت کامل  جای دردناکش اینجاست مثلا همین متنی که من اینجا نوشتم تنها در این گروه مدفون خواهد شد و اگه من این متن رو در جای دیگه انتشار ندم به غیر این 89 نفر عضو گروه اونم اگه همه بتونند ببینند کس دیگه ای این متن رو نخواهد دید به نظرتون منزجر کننده نیست...